søndag 3. oktober 2010

Observasjon

Etter er herlig lørdagskveld som inneholdt lesing av pensumstoff angående observasjon og teknikker, husket jeg en video som ble brukt på ett hunde-instruktørkurs jeg tok for noen år siden.

Trykk her for å ta testen



Jeg synes denne testen er interesant og en liten tankevekker til det vi snart skal inn i: Observasjonspraksis.

Jeg lærte på hundekurset jeg tok, at observasjon som teknikk ofte kan bli litt snevert når man skal innhente informasjon. Observasjon er ett viktig hjelpemiddel, men ved å kun vektlegge få ting observerer, så kan man fort miste store sammenhenger.

Jeg vet fremdeles ikke hvordan opplegg vi skal følge og jeg gleder meg til å vite mer om hvordan vi som studenter skal observere i klasserommet.

1 kommentar:

  1. Observere: iaktta, legge merke til.
    Hva?
    Vi forstår med erfaring og begreper.
    Jeg skjønner godt at du er spent på hva som kommer ut av det dere får se.

    SvarSlett